zondag 4 september 2011

Bloggen?

Al een tijdje ben ik aan het stoeien met de zogenaamde nieuwe en social media. Prachtige tools om informatie en inspiratie te delen. Voor mij vooral van inspiratie van anderen. Waarom? Omdat ik binnen de verschillende media vooral de beperking voelde waarbinnen ik 'mijn' stem kon laten horen. Beperking door de ruimte of het aantal tekens dat je kunt gebruiken was voor mij bij lange na niet genoeg om datgene wat ik graag met je wil delen op te nemen. Maar hoe dan?

Van binnen voelde ik wel de mogelijkheden van deze media, ik kon het alleen nog niet helemaal vatten. Van blogs had ik wel eens gehoord, ik vond dat wat vage dingen, waar ik niet zoveel mee kon. 'Wat interesseert het anderen nu waar ik mee bezig ben', dacht ik... Tot vorige week donderdag. Ik had een afspraak met een lieve vriendin o.a. over het updaten van mijn brochure en over de inzet van nieuwe media voor en door mij. 'Waarom geen blog?', vroeg ze mij. Onmiddelijk voelde ik van binnen weerstand. 'Tja, dat moet je dan weer bij gaan houden en bovendien vind ik blogs redelijk vaag. Wie zit daar nu op te wachten?'.

Maar ik voelde ook dat deze weerstand niets met andere bloggers of het fenomeen blog te maken had, maar alles met mij. Een platform om mijn eigen stem te laten horen. Maar tegelijkertijd de weerstand daartegen. Anderen het podium geven, is namelijk heel mooi en ook heel veilig! En nu, iets waar ik eigenlijk al een tijd naar op zoek ben en dat tegelijkertijd stuit op een weerstand van binnen. Oude energie uit tijden dat het niet veilig was je stem te laten horen. Niet meer van nu dus.


Wat een openbaring en wat een verademing om dit en deze energie te kunnen herkennen in mezelf. En op naar het ontdekken en ontwikkelen van mijn eigen blog. In deze ontwikkeling heb ik heel veel gehad aan de blog van mijn lieve vriendin en zielezuster Therese en vielen er een heleboel puzzelstukjes op zijn plaats.

Nou een heel verhaal alleen maar om je te laten weten dat ik inmiddels een blogspot geopend heb, druk bezig ben met het onderzoeken van de mogelijkheden daarvan en het koppelen aan andere accounts om zo snel mogelijk mijn ziel de gelegenheid te geven zich volledig te uiten op deze plek die naar ik hoop een platform voor inspiratie, informatie en delen wordt. Tot zeer binnenkort... :-)

Van hart tot hart,
Germaine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten