zondag 9 oktober 2011

Nieuws uit de praktijk: De energie van Zijn...

Het spirituele is net als de wind:
je ziet het niet maar je voelt het en het is er wel...

'Je hoeft niets te doen, alleen maar te Zijn.' Een veel gebezigde uitdrukking in spiritueel Nederland. En eerlijk gezegd een waar ik in het begin eigenlijk niet zoveel mee kon. Ik voelde wel dat hij aan mijn waarheid raakte en mijn intentie was daar ook op gericht: minder doen, meer zijn. Maar de betekenis kon ik nog niet doorgronden.

Nu weet ik hoe het bij mij werkt met het leven van mijn waarheid. Ook al begrijp ik er in beginsel niet veel van, als iets aan mijn waarheid raakt, diep van binnen, dan maak ik het me eigen. Een intentie, waar je vervolgens bewust en onbewust naar gaat leven.

'Alles is licht', was er ook zo een. Ik kon me daar in het begin ook niets bij voorstellen! Kon het ook niet aan anderen uitleggen, maar ik voelde wel dat het waar was en hield daar dus van binnen aan vast. Om dan gaandeweg de essentie daarvan te ervaren. En de Waarheid ervan ook te kunnen voelen. Uitleggen blijft nog steeds een ander verhaal ;-).

Terugkomend op 'niet doen, maar Zijn', ook hierin voelde ik een waarheid die aan die van mij raakte. 'Hoezo Zijn? Zijn en niets doen? Dan gebeurt er toch ook niets?' Misschien een 'logische' redenering. En nee, de energie van Zijn, heeft niets te maken met 'niets doen'. Zijn heeft alles te maken met meebewegen met het moment, trouw zijn aan jezelf en je eigen waarheid spreken. Daar waar en misschien wel juist, op momenten dat je een (lichte :-)) weerstand voelt.

De diepere betekenis van Zijn werd mij duidelijk tijdens een gesprek niet zo lang geleden met een lieve vriendin en overigens zeer aardse zielezuster. Een prachtige ziel die 'niet veel heeft' (althans dat denkt ze ;-)) met dat spiriwiri gedoe van mij. Iemand uit de 3d dus. Stevig geankerd daarin zelfs. En behoorlijk in beslag genomen door alle beslommeringen die zich daarin voor haar aandienden.

Een aantal jaar geleden ging haar ziel zich roeren en kwam ze in een kwetsbaar en pijnlijk stuk terecht. Zonder in details te treden, kwam het neer op overspel, het gevoel uitgekleed te worden door haar inmiddels ex-partner en het verzoek om samen met hun gezamenlijke kinderen het huis te verlaten om plaats te maken voor zijn nieuwe gezin. Schrijnend. Je kunt je voorstellen wat dit teweeg brengt in een gezin en in iemands persoon.

Gedurende deze voor haar intense periode heb ik haar waar mogelijk bijgestaan. Niet overdreven, want zo vaak spraken we elkaar niet en op mijn eigen manier. Vanuit mijn Zijn dus, mijn gezichtspunt, waar spiritualiteit en zingeving een belangrijk onderdeel van uitmaken. Vanuit mijn Hart en mijn eigen wijsheid liet ik mijn licht schijnen op de zaken die zich voor haar aandienden. Waarbij ik ondanks alles wat haar gebeurde, vasthield aan mijn waarheid dat niets voor niets gebeurt en dat alles zich aandient met een reden. Een die ze op dat moment misschien niet kon (over)zien, maar die er wel degelijk was en zich mettertijd zou openbaren.

Je kunt je voorstellen dat, wanneer je tot aan je nek in allerlei procedures zit, dan 'heb je daar niet zoveel mee'... :-). Tenminste, dat dacht ik. Want wonderlijk genoeg hoorde ik achteraf meermalen van haar terug hoeveel ze aan onze gesprekken had gehad en hoeveel steun en inzicht die haar hadden geboden. Ze deelde de inzichten zelfs met anderen!

Niet zo heel lang geleden spraken we elkaar weer eens en vertelde ze hoe goed ze in haar vel zat en in haar kracht stond. Ondanks de omstandigheden - ze had nog geen ander huis maar moest wel verhuizen - wilde ze binnenkort een feest geven. Om afscheid te nemen van haar oude huis en ook om iedereen te bedanken die er voor haar was geweest in de achterliggende periode.

'En jij staat bovenaan mijn lijstje!', zei ze. 'Huh, ik? Hoezo dat dan?'. Zoveel had ik in mijn beleving niet voor haar gedaan. Wat ze toen zei, raakte me. Ze vertelde dat onze gesprekken een enorme steun en inspiratie voor haar zijn geweest, evenals mijn Zijn.

Wat een prachtig compliment! Een compliment waarvan de diepere betekenis pas later tot me doordrong: dit is dus wat er wordt bedoeld met 'Zijn'! Gewoon jezelf zijn. Vrijuit jouw waarheid spreken. Doen wat er in het gevoel gedaan mag worden. Want in de warmte van onze vriendschap kon ik ook volledig mezelf zijn en mijn waarheid te spreken...

Hoe mooi om dit te horen... en niets ingewikkelds aan dus dat Zijn! Dank je wel lieve zielezuster voor dit mooie inzicht, wat een mooie cadeau!

We zijn 'human beings' las ik laatst, geen 'human doings'... :-)

Van hart tot hart,
Germaine Domatilia

AGENDA

Ontmoeting met je Gids - Voor een dieper of duidelijker contact met je spirituele begeleiders...
Woensdag 12 oktober van 20-22 uur

Lichtcirkel - Om je intuitieve vaardigheden te ontwikkelen en te oefenen...
woensdag 21 oktober van 19.30-22 uur

Kinderen & Energie (9-12 jr)- Voor (hoog)gevoelige & nieuwetijdskinderen...
start vrijdag 28 oktober van 16-17.30 uur
(bijbehorende Ouderworkshop maandag 31/10 van 20-22 uur)

Jongeren & Energie (13-18 jr)- Voor (hoog)gevoelige & nieuwetijdsjongeren...
start vrijdag 28 oktober van 19.30-21 uur

Licht in het Klaslokaal*
Een workshop voor leerkrachten over omgaan met gevoelige kinderen in de klas.
zaterdag 29 oktober van 10-17 uur

Mediumschap - verdieping
Voor als je Mediumschap hebt gevolgt en je de diepgang in de boodschappen wilt... verdiepen.
start zaterdag 26 november van 10-16 uur

Informatie & inschrijven
www.germainedomatilia.nl

* deze workshop geef ik samen met Coby de Jong en Lydia Looije. Informatie & inschrijven via Centrum Sterrenkind.
     
KORT NIEUWS

BLOGGEN?!
Bloggen... Tot voor kort had ik er niet zoveel mee. Tot ik onlangs ontdekte dat een blogspot precies dat medium was waar ik ervaringen en inspiratie kwijt kan en vervolgens ook via andere sociale media (Facebook, Twitter en LinkedIn) kan delen. Tijd voor een nieuw experiment dus. Wil je er deelgenoot van zijn, of ben je gewoon nieuwsgierig? Neem dan eens een kijkje op mijn blogspot. Benieuwd wat je ervan vindt...

SESSIES VOOR DE KLEINE BEURS
Zoals je op mijn website kunt lezen, vind ik dat financiën een sessie of deelname aan een activiteit eigenlijk niet in de weg mogen staan. Heb je een kleine beurs, ben je serieus met jezelf aan de slag, wil je loskomen van de materie en heb je daarbij behoefte aan inzicht of ondersteuning vanuit de Lichtwereld? Dan nodig ik je uit om een afspraak te maken op donderdag 27 oktober, 17 november of  22 december. Deze sessies duren maximaal 60 minuten en de investering in jezelf bedraagt 35 euro. Alleen bedoelt voor serieuze belangstellenden voor wie een gewone sessie (aantoonbaar!)financieel buiten bereik ligt.

HEALING MET NIEUWE ENERGIEEN
Er komen steeds sneller en steeds meer nieuwe energieën beschikbaar waarvan ik voel dat die zich willen manifesteren. Om deze energieën goed in te kunnen zetten, wil ik er eerst meer ervaring mee opdoen en ben ik op zoek naar cliënten die hieraan mee willen werken. De sessie duurt kort, hooguit 30 minuten, gebeurt grotendeels in stilte en met het lichaam als leidraad. Je werkt zelf actief mee aan de healing door je ervaring te delen - tijdens de sessie maar ook achteraf - zodat meer inzicht ontstaat in hoe de energieën doorwerken. Heb je specifieke fysieke of emotionele klachten, ben je (enigszins) bekend met energiewerk en heb je serieuze belangstelling om hieraan mee te werken, dan maak ik graag een afspraak met je. De uitwisseling bedraagt 15 euro per sessie voor deelnemers aan deze proefperiode. Meer informatie volgt binnenkort op mijn website of neem bij vragen even telefonisch contact met me op.

INSPIRATIE

Onze diepste angst is niet dat we ontoereikend zijn.
Onze diepste angst is dat we mateloos krachtig zijn.

Niet de duisternis, maar het Licht in ons is wat we het meeste vrezen.

We vragen onszelf af
'wie ben ik wel dat ik briljant,
schitterend, begaafd of geweldig zou zijn?'

Maar - waarom zou je dat niet zijn?
Je bent een kind van God!
Je dient de wereld niet door jezelf klein te houden.

Er is niets verheffends aan als de mensen om je heen
hun zekerheid ontlenen aan jouw kleinheid.

We zijn geboren om het Goddelijke in ons uit te drukken.
Het zit niet in sommigen van ons; het zit in iedereen.

En als wij ons eigen licht laten schijnen,
schept dat voor de ander de mogelijkheid hetzelfde te doen.

Als wij van onze angst bevrijd zijn,
zal alleen al onze nabijheid anderen bevrijden.

Marianne Williamson

Meer inspiratie?
Word mijn vriend op Facebook,volg me op Twitter, of neem eens een kijkje op mijn blogspot!
Voel je vrij om dit bericht te delen met geïnteresseerden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten