woensdag 31 oktober 2012

Munay-ki Verdieping

To the Winds of the East, Eagle, Condor, Apuchin,
Hampui, come to us, be with us.
Come to us from the place of the rising Sun,
Take us under your Wings and show us
the Mountains we only dare dream of.
Teach us to fly Wing to Wing with Great Spirit.
Ho!

Ruim twee jaar geleden bracht ik een bezoek aan de Engelentuin in Chaam. Een bijzondere plek om je energie uit te zuiveren op een terrein met talloze krachtplekken. Ik had destijds zelf net de Munay-ki initiaties ontvangen en wilde graag naar de plek van de Inca's want ik voelde dat de energie uitgezuiverd moest worden. 'Die is er niet,' liet Henry van de Engelentuin me weten, 'maar die kan wel door de Lichtwereld worden geopend.'

Het werd geen Inca krachtplaats, maar een van de Munay-ki. Een bijzondere plek waar door de Lichtwereld wordt geinitieerd voorbij de negen inwijdingen zoals die nu bekend zijn. 'Je mag dat gaan delen', zei Henry me destijds. 'Oeps..., slik', antwoordde ik, 'dan loop ik meteen tegen mezelf aan, want wie ben ik dat ik dit mag gaan delen?' Nu dus, inmiddels ruim twee (!) jaar later, weet ik dat blijkbaar ;-) en voel ik dat ik daar klaar voor ben, voel ik hoe deze energie zich wil manifesteren.

Gedurende die twee jaar die volgde, heb ik de krachtplek verschillende malen bezocht en heb ik, in aardse termen, de 10e tot en met de 13e inwijding ontvangen. In aardse termen, want zoals je wellicht weet, hecht de Lichtwereld niet zo aan 'woorden'.

Toen ik van de zomer afreisde naar Chaam om me op dieper niveau af te stemmen op de krachtplaats, was dat ook wat ik doorkreeg. 'Hecht niet aan woorden, het zijn maar wegwijzers. Vertrouw op de energie die daaraan ten grondslag ligt, die is Waar'.

Een 'boom' bijvoorbeeld noemen wij 'boom' omdat wij met elkaar hebben afgesproken een 'boom' zo te noemen. Kom je in Engeland of in Frankrijk dan noemen ze de boom een 'tree' of een 'arbre'. Dat wij een 'boom' zo noemen betekent dus niet dat dit ook waar is. Het staat los van wat de boom 'is'. En de boom zelf is Waar. Al het andere is door de mens - met al zijn beperkingen - bedacht.

Net zoals jij Waar bent. Ongeacht wat anderen over je zeggen of denken. Ongeacht hoe ze je noemen en ongeacht hoe jij jezelf noemt en wat je over jezelf denkt. In deze tijd worden we uitgedaagd, de beperking van het denken steeds meer los te laten en te vertrouwen op dat wat in het gevoel Waar is.

De Waarheid voelen, in plaats van denken. Voorbij wat 'hoort' en wat 'niet hoort'. Je eigen Waarheid voelen in alles wat je tegenkomt op je pad en daarmee je eigen Meesterschap en Creatiekracht weer oppakken.

Want als je weer volledig durft te vertrouwen op wat aan jou Waarheid raakt, kom je steeds meer los van door de maatschappij gecreerde afhankelijkheden. Afhankelijkheid van 'spullen', geld, aandacht. Al die materiele en immateriele zaken 'buiten jezelf' die je zogenaamd 'nodig' hebt. Dan kun je weer ervaren hoe bar weinig je eigenlijk nodig hebt om innerlijk vrede te ervaren. Stap je weer in je eigen Creatiekracht en geef je zelf vorm aan de werkelijkheid om je heen.

Om terug te komen op de Munay-ki en het Inca-sjamanisme, die voelt voor mij Waar. Evenals de boodschap dat ik dit mag gaan delen, 'ondanks' mezelf! Mijn eigen dogmatisch denken loslaten dat je daarvoor minstens antropoloog moet zijn of - in dit leven ;-) - in Peru moet zijn geweest om je diep met deze energieen te verbinden. Deze prachtige energie en het evenzo mooie gedachtengoed uit te mogen dragen. Mezelf daarin helemaal terug te laten werpen op mijn eigen gevoel. Mijn gevoel dit te willen delen, uitdragen, op dat wat voelt als Waar.

Voor wie niet bekend is met de Munay-ki, de Munay-ki zijn de negen inwijdingen van het helingspad van de Inca's. Deze inwijdingen zijn ons geschonken door de sjamanen van de Q'eros, een volk uit het Andesgebied in Peru, die bekend staan als de laatste nog traditioneel levende rechtstreekse afstammelingen van de Inca's.

Het woord Munay betekent liefdeskracht en Munay-ki betekent zoveel als 'ik hou van je' of 'word degene die je in werkelijkheid bent'. De Munay-ki voert je voorbij de illusie van afgescheidenheid. Het herstelt de verbinding met je innerlijke kracht, je eigen Goddelijke natuur. Zo brengt de Munay-ki je bij je ware bestemming hier op aarde. Het maakt dat je volledig in je kracht komt te staan en geeft een enorme liefdeskracht voor jezelf en de wereld om je heen. De vorm waarin de Munay-ki wordt doorgegeven, is heel eenvoudig in de vorm van negen initiaties of inwijdingen.

De inwijdingen zijn in deze tijd vrijgegeven om te delen met de mensheid om ons te helpen in de overgang naar de Nieuwe Tijd; de beweging van overleven vanuit het hoofd, de ratio, naar Leven vanuit het Hart en in verbinding. Met elkaar en met Al-dat-is.

Het is daarom de wens van de Inca sjamanen dat de Munay-ki zich als een olievlek verspreidt over de aarde en dat jij de Munay-ki op jouw beurt ook weer gaat delen zodat er steeds meer mensen vanuit deze Liefdeskracht en dit Eenheidsgevoel gaan leven.

Daarbij kent de Inca mystiek geen dogma's. De enige wet die ze kennen, is die van Ayni, de Heilige Wederkerigheid: als je ontvangt, geef je en als je geeft, mag je ontvangen. Zo blijft de energie stromen, in beweging. Heerlijk in zijn eenvoud, krachtig in zijn Waarheid.
Nadat je alle inwijdingen hebt ontvangen, begint de reis pas echt. De reis die liefde heet: het is een reis voor helden!

En die energie deel ik graag met je. Individueel en in de Verdieping van de Munay-ki. Op het programma van de verdieping staan verschillende ceremonies en uiteraard de Krachtplaats in Chaam, Nb. Heb je belangstelling? Uitgebreide informatie over de Munay-ki staat op mijn website, evenals ervaringen van clienten (waarvoor dank!) met wie ik de inwijdingen heb mogen delen.

Een gedeelte van alle bijdragen die ik voor de Munay-ki initiaties ontvang (Verdieping en Individueel) doneer ik aan de Stichting Kuychi. Deze Nederlandse stichting stelt geld beschikbaar aan de stichting Niños del Arco Iris in Peru, waar aan de allerarmsten onderwijs en medische zorg wordt gegeven. Dankzij de Nederlandse Helena van Engelen en haar team vinden verwaarloosde kinderen daar een thuis. In de Heilige Vallei van Cusco geeft zij deze kinderen dagelijks onderwijs en medische zorg en hun dagelijkse maaltijd. En daarmee een toekomstperspectief, eigenwaarde en levenslust. Met de komst van Helena is het leven voor hen meer geworden dan overleven.

Mooi om op deze manier de energie ook terug te laten stromen naar de volkeren van de Andes.

Van hart tot hart,
Germaine Domatilia


INSPIRATIE

We are the ones we have been waiting for - The Hopi Nation

You have been telling the people that this is the Eleventh Hour. Now you must go back and tell the people that this is the Hour. And there are things to be considered:

Where are you living? What are you doing? What are your relationships? Are you in the right relation? Where is your water? Know your garden. It is time to speak your Truth. Create your community.

Be good to each other. And do not look outside yourself for the leader. This could be a good time!

There is a river flowing now very fast. It is so great and swift that there are those who will be afraid.

They will try to hold on to the shore. They will feel they are being torn apart, and they will suffer greatly. Know the river has its destination.

The elders say we must go of the shore, push off into the middle of the river, keep our eyes open, and our heads above the water. See who is in there with you and celebrate.

At this time in history, we are to take nothing personally. Least of all, ourselves. For the moment that we do, our spiritual growth and journey comes to a halt.

The time of the lone wolf is over. Gather yourselves! Banish the word struggle from your attitude and your vocabulary. All that we do now must be done in a sacred manner and in celebration.

We Are The Ones We Have Been Waiting For.

Voel je vrij om dit bericht te delen met geïnteresseerden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten