vrijdag 5 oktober 2012

Nieuws uit de praktijk - De energie van... Leven

Kiss The Earth
Walk and touch peace every moment.
Walk and touch happiness every moment.
Each step brings a fresh breeze.
Each step makes a flower bloom.
Kiss the Earth with your feet.
Bring the Earth your love and happiness.
The Earth will be safe
when we feel safe in ourselves.
~Thich Nhat Hanh

Soms kan de stilte en waarheid vervat in woorden bijna betoverend zijn. Een haast tastbare diepgang bevatten waar je op jouw beurt stil van wordt. Ik althans... Vooral de laatste regels raakten mijn Hart: wanneer wij ons veilig voelen in onszelf, zal de Aarde veilig zijn. Wat een waarheid in deze woorden, wat een diepgang, wat een eenvoud. En wat een spiegel van mijn eigen proces...


Je kent 'm vast wel, die uitspraak 'de wereld is je spiegel'. Voor veel mensen zo'n spiriwiri uitspraak waar je concreet niet zoveel mee kunt. Nou hoeft dat gelukkig ook niet. Het enige wat nodig is, is te voelen of dit voor jou klopt, met jouw waarheid resoneert en zo ja, of je er vanuit je Hart 'ja' tegen kunt zeggen.

Wat er dan gebeurt, is dat je ratio een stapje opzij kan doen, zodat er ruimte ontstaat voor die diepere waarheid om naar boven te komen. Je hiervoor open te stellen, zodat je gaat zien, of liever voelen dat jouw omgeving werkelijk jouw innerlijk weerspiegeld.

De ruimte die dit besef met zich meebrengt, is enorm want nu kun je ervaren dat het niet de omstandigheden zijn die je uit balans brengen, maar dat het de omstandigheden zijn die je een disbalans tonen in jouw innerlijk.

Dat je niet het slachtoffer bent van een situatie, maar dat het Leven je bewust maakt van een blinde vlek, je uitnodigt om hem te zien en een volgende stap te zetten in de ontwikkeling van je ziel.

Het besef dat jouw gemoedstoestand niet afhankelijk is van wat een ander doet, maar dat de ander je iets toont wat in jou zit... je uitnodigt om te groeien in bewustZijn, naar binnen te keren en je te buigen over dat deel van jou dat nog aan angst, boosheid of verdriet gebonden zit. En daarmee aan afgescheidenheid... afgescheiden van het geheel, de Eenheid.

Want de Eenheid, het woord zegt het al, kent in zichzelf geen tegenstelling, geen dualiteit, geen angst, maar alleen Liefde... onvoorwaardelijke Liefde... vanuit het Hart. En dat is waar we naartoe gaan in deze bijzondere tijd... dat is wat steeds duidelijker voelbaar wordt... die Eenheid... om weer te gaan Leven vanuit je Hart. Te doen waar je echt blij van wordt, wat je echt voldoening schenkt. Werkelijk en diep van binnen, ook al denkt de buitenwereld daar wellicht anders over. Geen compromissen meer...

En ja, het Leven doet dit door ons alles te tonen wat onvrij is, nog gevangen zit in dualiteit... kijk maar om je heen, in de politiek, de samenleving, werk, relaties, je lijf, je binnenwereld. Op alle fronten worden we door het Leven uitgenodigd om dat wat niet op Liefde en Waarheid is gebaseerd, onder ogen te zien en uit te zuiveren... pffff...

Zodat we ons onze verbinding weer kunnen herinneren... met elkaar... de planten... de dieren... de Aarde... het Universum... het Al... Kunnen we ons Hart weer openen naar het gevoel achter de ratio, de intentie achter de woorden, de mens achter de gewoonte en het dier achter de kiloknaller.

Worden we weer bewust dat we ten diepste Een zijn als we ons Hart maar durven openen. Bewust dat jij de Aarde bent... en dat jij door jezelf te helen, ook de Aarde heelt, het geheel... want we zijn verbonden.

Wordt de wereld ineens een stuk minder groot en overweldigend, jij minder klein en onbetekenend... je binnenwereld belangrijker dan de buitenwereld en de materie. Voel je de vrede en voldoening van de wetenschap dat jij, door jezelf te helen, jouw eigen unieke steentje bijdraagt aan het geheel...

Word je weer de Schepper die je in Wezen bent en de wereld een leeg doek, waarop jij jouw werkelijkheid tot bestaan kunt dromen: de wereld waarin je jouw kinderen en kleinkinderen graag zou willen zien opgroeien. Een bewuste creatie dit keer... vanuit het Hart...

Geef je al jouw Liefde aan de Aarde en daarmee ook aan jeZelf... zo eenvoudig kan het zijn...

Wandel je bewust, verbonden en in schoonheid... kus je de Aarde met je voeten... en laat iedere stap een bloem bloeien...

Van hart tot hart,
Germaine Domatilia

AGENDA

Healing & Meditatiecirkel - praktijk Den Haag
Woensdag 14/11 & 12/12 van 19.30-21.30 uur

Lichtcirkels - Den Haag
Woensdag 31/10 & 28/11 van 19.30-22 uur

Healing & Meditatiecirkel - Zuiderlicht Breda
Dinsdag 16/10, 27/11 & 11/12 van 19.30-21.30 uur

Healing & Meditatiecirkel - Centrum Djoj Rotterdam
Donderdag 1/11, 22/11 & 20/12 van 19.30-21.30 uur

Munay-ki Verdieping
Start maandag 5 november a.s.
2 maandagavonden in Den Haag & 2 zaterdagen in Chaam

Cursus Mediumschap & Trance-healing III
Voor verdieping in het contact, de boodschap en de healing...
start zaterdag 24 november a.s., 3 dagen van 10 - 16.30 uur

Informatie & inschrijven
www.germainedomatilia.nl
germaine.domatilia@planet.nl


KORT NIEUWS

Introductiekorting healingcirkel in Djoj & Zuiderlicht
Sinds september kun je ook in Rotterdam en Breda bij me terecht voor sessies en de Healing & Meditatiecirkel. In oktober en november geldt voor deze locaties een introductiekorting en is de bijdrage €20 in plaats van €22. Ik hoop je daar te ont-moeten.

Nieuwe folder: Reading, Healing & More...
Eindelijk is 'ie er! Mijn nieuwe folder! Qua look & feel lijkt ie op de vorige, qua inhoud up to date en aangepast aan het moment. Op mijn website kun je hem alvast bekijken... benieuwd wat je ervan vindt ;-).

Leukjes
- in de Etalage... Mijn profiel staat sinds kort in de Etalage, een rubriek van de Spirituele Agenda. Op de homepage... even naar beneden scrollen... helemaal leuk!
- Blognieuws: De energie van Ego... op de fiets! Inzicht tijdens een ritje op de fiets :-).

BTW verhoging
Het zal je niet ontgaan zijn dat de BTW per 1 oktober verhoogd is naar 21%. Voor mijn tarieven betekent dit dat ik er niet aan ontkom om deze met ingang van 1 november a.s. met €2,50 te verhogen. De investering in jezelf bedraagt dan €67,50 voor een sessie van 60-90 minuten, €77,50 voor een sessie van 90-120 minuten en €52,50 voor een sessie als onderdeel van het individuele Munay-ki traject.

Ik hoop je binnenkort te ontmoeten. In de praktijk of bij een van de activiteiten...
Nadere informatie & inschrijven:
www.germainedomatilia.nl

INSPIRATIE
To be whole, let yourself break.
To be straight, let yourself bend.
To be full, let yourself be empty.
To be new, let yourself wear out.
To have everything,
Give everything up.
~ Lao Tzu

Meer inspiratie?
Word mijn vriend op Facebook, volg me op Twitter of LinkedIn, of neem eens een kijkje op mijn blogspot!

Voel je vrij om dit bericht te delen met geïnteresseerden...

1 opmerking:

  1. Dank je wel Germaine voor je nieuws brief!!!!!!!
    Het is gewoon precies waar ik nu in zit. Alles is zichtbaar geworden.
    Ik kan er niet meer om heen! Ik zie hoe ik alles zelf in de hand heb hoe alles een spiegeling is van mijn eigen innerlijke toestand.
    Het is hard want eigenlijk ben ik helemaal niet wie ik dacht te zijn, Maar ik kan hem nu wel gaan worden.
    stukje bij beetje, laagje voor laagje hard werken. Los laten, zo veel los laten.
    Ik kan niemand meer de schuld geven, want alles wijst op mij!!!!
    En dan steeds dichter naar het hart toe. Ik ben alle banden aan het los rukken , ik ben mezelf aan het bevrijden.
    Ik wil vrij zijn schreeuwt mijn hart, schreeuwt mijn ziel.
    Ik kan niet meer anders dan luisteren.
    De rust, de liefde roept me. Ik kan hem ruiken, voelen. Hij staat om het hoekje.
    Ik weet dat ik er bijna ben.
    Eigenlijk is het er al.
    Het is er altijd.
    Ik moet alleen leren het te zien.
    Het me te herinneren.........


    Het is niet de wereld die moet veranderen het zijn wij die moeten veranderen zo dat de rest kan volgen.


    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen