woensdag 26 februari 2014

Nieuws uit de praktijk - The Sound of Silence...

472214 3505082300251 7499719 oSilence is the language God speaks,
Everything else is a bad translation...
~ Thomas Keating ~

Het geluid van Stilte... Simon & Garfunkel hebben er een prachtig nummer over geschreven, een nummer dat onlangs in een waanzinnig mooie, akoestische uitvoering op mijn pad kwam, uitgevoerd door Passenger.

In tegenstelling tot wat wij misschien denken, is Stilte niet stil, niet leeg. Het is niet 'niets', integendeel, het is juist vol, vol van Leven. Leven dat je alleen kunt waarnemen als je stil genoeg bent... Leven dat tot je spreekt op een manier die voorbij gaat aan woorden. Stilte spreekt via het Hart, via het gevoel. Het gevoel en het weten... met de taal van Liefde... De kunst is deze taal leren verstaan. En spreken...

Voordat ik me ervan bewust was dat ik heel veel waarnam via het gevoel, had ik best veel last van deze 'taal'. In mijn leven manifesteerde die zich namelijk als de dingen die ik voelde, maar die niet uitgesproken werden. Integendeel, vaak zei mijn gevoel precies het tegenovergestelde van wat ik hoorde met mijn oren en zag met mijn ogen. Wanneer de energetische werkelijkheid geen deel uitmaakt van jouw realiteit kan dat behoorlijk verwarrend zijn.

Het lastige aan deze hooggevoeligheid - als je je niet bewust bent dat je hooggevoelig bent - is dat de wereld in consequentie, een inconsequente plek wordt, een onveilige plek ook. Een plek waar dat wat je voelt niet overeenkomt met wat je ziet of hoort. En mocht je het dan al in je hoofd halen om wat je voelt, uit te spreken, dan krijg je vaak de wind van voren, omdat de kans groot is dat je dan dingen zegt die een ander niet wil horen. Sterker, vaak leg je dan de vinger op een zere plek, daar waar iemand hem nou juist niet wil hebben...

Omdat hetgeen jij waarneemt, gebaseerd is op een gevoel en dus niet 'bewezen' is, is het bovendien gemakkelijk van tafel te vegen, te bagatelliseren, te rationaliseren. Als je dan zelf niet goed gegrond bent in je eigen gevoel, is het maar een kleine stap naar geloven wat een ander in zijn mens-zijn zegt en af te stappen van je eigen gevoel. Weg gronding, weg vertrouwen... Je raakt dan van je eigen kern verwijderd en de wereld wordt een nog verwarrender plek... Want jouw gevoel is Waar, is jouw Waarheid... en gevoel liegt nooit... anders dan woorden...

Wanneer je ertoe ontwaakt dat die gevoeligheid juist een heel accuraat beeld van de werkelijkheid schetst, een heel Waar beeld, dan gaat de wereld er ineens heel anders uitzien. Dan ga je in je kracht staan en laat je je niet meer misleiden door wat je ziet met je 'illusie-ogen'. Sterker, je krijgt er werelden bij, de wereld van gevoel. Het einde van de illusie van afgescheidenheid, een enorme verrijking...

Het grappige is dat ik onlangs mocht ontwaken tot een mega-oordeel dat ik had op deze taal. Bijzonder hè? Vond ik ook. Ik nam heel duidelijk waar hoe de schaduwzijde van deze energie werkte bij een van mijn kinderen. Haar gevoel, iets wat ze aangaf aan een volwassene, werd ontkent en er werden hele rationele feiten naar voren gebracht om haar gevoel te ontkrachten. Geen speld tussen te krijgen, al helemaal niet voor een kind. Naast de woorden voelde ik ook de energie meekomen, de intentie waarmee de woorden werden uitgesproken. Energie gericht op gelijk krijgen, onderdrukken, afscheiding... Het was alsof ze energetisch steeds kleiner werd gemaakt, in het nauw werd gedreven.

Dit triggerde een enorme boosheid in mij en vanuit die boosheid kwam ik tussenbeiden. Ik zal je de details besparen. Voor mij is het namelijk zo belangrijk dat kinderen leren om trouw te zijn aan zichzelf en hun gevoel. Ook als ze iets zeggen wat je als volwassene niet wilt horen. Tegelijkertijd was die diepe verontwaardiging en boosheid voor mij een teken dat deze situatie iets in mij aanraakte. Dat dit prachtige wezen in de vorm van mijn dochter me bewust maakte van een onvrijheid binnenin mij...

Ik ben hier eens voor gaan zitten en stelde me open voor hetgeen me hier werd getoond. Op dat moment werd ik me bewust van het oordeel dat ik had op de onzuiverheid en manipulatie van het ego. Omdat integriteit bij mij erg hoog in het vaandel staat en het mijn intentie is om transparant te zijn (denken, voelen en handelen op één lijn), mocht de schaduwzijde daarvan en niet zijn in anderen. Ik had daar weerstand op...
Dit weten bracht een enorme onvrijheid aan het licht. Want wanneer iets er niet mag zijn in een ander, zet je het buiten jezelf, buiten jouw heelheid en kun je het dus ook niet belichamen. Bovendien wordt je in 'reageren' en 'patronen' getrokken - in mijn geval boosheid en verontwaardiging - wanneer je met deze energie wordt geconfronteerd en verlies je op dat moment het contact met de stilte in jezelf...

Waarom zou je dit willen belichamen, vraag je je dan misschien af. Omdat de taal waarmee gemanipuleerd werd, via het gevoel, ook een deel van de taal is waarmee Bewustzijn spreekt. En alles werkt met intentie... en door dit voorval werd ik me bewust dat ik hiermee een groot deel van mijn eigen potentie buitensloot...
In de ideale wereld, als iedereen vanuit het Hart, vanuit Liefde leeft, hebben we helemaal geen taal meer nodig. Dan weet je namelijk dat alles een is, dat een ander slechts een reflectie van jou is, deel van jouw eigen creatie. Dan weet je dat alles Liefde is, dat alles dienstbaar is aan jou en dat je in woorden niets hoeft uit te leggen, want alles gaat dan via het gevoel. Je hoeft dan alleen maar de energiestromen te volgen, je gevoel te volgen of zo je wilt, je intuïtie.

Wanneer ik in een ander dat wat wel gedacht maar niet uitgesproken wordt, veroordeel, veroordeel ik dus diezelfde stroom in mezelf. En kan ik die stroom, die gewoon onderdeel is van de menselijke natuur, niet belichamen. Terwijl het juist zo nodig is deze stroom ook vanuit Liefde te belichamen, als tegenwicht aan al die stromen vanuit angst...  Mijn intentie is om Licht te brengen, Liefde te delen, te belichamen. Als ook die onuitgesproken stroom er mag zijn, wordt mijn energie vele malen krachtiger omdat daarin dan ook de Stilte door mag klinken...  dat wat niet wordt uitgesproken, maar wel gevoeld... alleen dan vanuit Liefde...

Via de schaduwzijde van deze energie mocht ik dus tot een krachtig deel van mijn eigen potentie ontwaken... hoe mooi is dat... bovendien een prachtig voorbeeld van hoe het werkt in deze realiteit... hoe we groeien en ons ontwikkelen in relatie tot wat andere zielen ons tonen. Door dit niet te veroordelen - en dus buiten onszelf te zetten - maar je er juist voor open te stellen, kun je de wijsheid ervan ontvangen... En kun je je steeds meer bewust worden van die verborgen kracht van je gevoeligheid... een kracht die schuilt in de Stilte....

En hoe dat voelt...? Kijk maar: magisch... :-)!

Namaste,
Germaine Domatilia

AGENDA
Healing & Meditatiecirkelwoensdag 5 maart a.s. van 19.30-21.30 uur

woensdag 2 april a.s. van 19.30-21.30 uur

Workshop Groeien in Heelheidzaterdag 1 maart a.s.van 10-16 uur

zaterdag 29 maart a.s. van 10-16 uur
 
Groeien in bewust Zijn woensdag 19 maart a.s. van 19.30-21.30 uur
 
Waarin (trance-)healing centraal staat...
start zaterdag 17 mei a.s. 3 dagen
van 10-16.30 uur
 
zaterdag 12 & 13 april a.s. van 10-16 uur
 
Inwijdingen in de Munay-Ki
- op afspraak
 
Inwijdingen in de Nusta Karpay- op afspraak

Groeien in Heelheid - Weektraining in Noord-Frankrijk
zondag 20 t/m vrijdag 25 april in Aubenton, Franse Ardennen.
 
zaterdag 24 mei a.s. van 10-16 uur

BLOG NIEUWS

Even trotse mama...
...op dochter Sanne (13) en haar vriendinnetje Eliza (net 14) die samen een ontroerend mooi optreden gaven tijdens het Open Podium van de Vrije School Den Haag...

Relaties in de Nieuwe Tijd...
Al wat ouder maar heel mooi en helder artikel van Ronald-Jan Heijn dat opnieuw gezien wilde worden.

KORT NIEUWS


Heb je hem al gezien? De nieuwe website...?
Een paar dagen na het verschijnen  van de vorige nieuwsbrief was het dan eindelijk zo ver: de nieuwe website ging online! Wat een feest! En wat een opluchting. Ik ben er erg blij mee, met als met mijn vriendinnetje Saskia van idots met wie ik er erg hard aan heb gewerkt. Ik ben er best trots op, benieuwd wat jij ervan vindt...

Ga je mee naar Frankrijk...?
Wil je een week lang loslaten, transformeren en Groeien in Heelheid. In een mooie energie die nog lang doorwerkt? Groeien in bewust Zijn en tegelijkertijd je intuïtie ontwikkelen? Er dieper toe ontwaken dat in jouw gevoeligheid, je kracht schuilt? Een week lang helemaal jeZelf zijn? Dan is deze week beslist wat voor jou. We werken aan het weer laten stromen van de energie en het in balans brengen van jouw energieveld. Om deze vrijgekomen energie, krachten en inzichten weer te integreren je in jouw Zijn. We werken aan Heelwording. Begeleid door de Lichtwereld, de oeroude wijsheid en rituelen van het Inca sjamanisme en Moeder Aarde. Gedragen door Hemel en Aarde. Om je Hart verder te openen naar wie jij werkelijk bent, jij in je kracht komt te staan, jeZelf worden, jeZelf zijn. Jij je weer gaat her -inneren wie je werkelijk bent en waarom je hier bent gekomen in deze realiteit. Zodat je daarna je pad kunt vervolgen: bewuster, bezielder, dichter bij jeZelf. De week begint op eerste Paasdag. Pasen, de tijd van wederopstanding, symbool voor de dood van het ego. Hoe toepasselijk :-)...

Informatie & inschrijven via de website.


INSPIRATIE
Buddha was not a Buddhist,
Jesus was not a Christian,
Muhammed was not a Muslim.
They were Teachers who taught Love.
Love was their Religion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten